Python Hafıza Oyunu


 

Oyundaki amacımız ekrana gelen sayıları ezberleyip doğru bir şekilde yazmak. Python ile birlikte gelen modüller ile yazdığımdan hemen kopyalayıp çalıştırabilirsiniz.

import tkinter as tk
import threading
import time
import random

seviye = 4
can = 3
sekans = ""
dogru = 0

def kaybetme_kosullari():
    global can,canlbl
    canlbl["text"] = "Can:" +str(can)
    if can < 1:
        exit()

def yeni_sekans():
    global sayilbl,sekans,seviye,gonderbtn,cevap
    cevap["state"] = tk.DISABLED
    gonderbtn["state"] = tk.DISABLED
    sekans = str(random.randint(10**seviye,10**(seviye + 1) - 1))
    for i in sekans:
        sayilbl["text"] = i
        time.sleep(1)
        sayilbl["text"] = ""
        time.sleep(0.5)
    
    gonderbtn["state"] = tk.ACTIVE
    cevap["state"] = tk.NORMAL

def gonder():
    global sekans,cevap,dogru,dogrulbl,can,seviye
    thr2 = threading.Thread(target=yeni_sekans)
    if cevap.get() == sekans:
        dogru += 1
        dogrulbl["text"] = "Doğru: "+str(dogru)
        seviye += 1
        cevap.delete(0,len(cevap.get()))
        thr2.start()
    else:
        can -= 1
        seviye -= 1
        cevap.delete(0,len(cevap.get()))
        thr2.start()
    kaybetme_kosullari()

pencere = tk.Tk()
pencere.title("Hafıza Oyunu")
pencere.geometry(("400x300"))
pencere.resizable(False,False)
sayilbl = tk.Label(text="",font=("Ariel",70))
sayilbl.pack()
cevap = tk.Entry()
cevap.place(x=120,y=200)
gonderbtn = tk.Button(text="Gönder",command=gonder)
gonderbtn.place(x=165,y=230)
canlbl = tk.Label(text="Can: {}".format(can))
canlbl.place(x=20,y=280)
dogrulbl = tk.Label(text="Doğru: {}".format(dogru))
dogrulbl.place(x=320,y=280)
thr = threading.Thread(target=yeni_sekans)
thr.start()

pencere.mainloop()

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder